Volejte
481 005 781

Aktualizace Xiaomi Mi A3 na Android 11 se nepovedla!

Nepovedená aktualizace Xiaomi Mi A3

Xiaomi Mi A3 je posledním a de facto jediným zástupcem projektu Android One, který by měl dostat aktualizaci na Android 11. V loňském roce čínský výrobce nepředstavil žádný telefon s čistým Androidem a nic nenaznačuje, že by se k tomu chystal.

Firma původně nijak neavizovala, kdy hodlá vydat nejnovější Android, proto bylo uvolnění aktualizace 31. prosince velkým překvapením. Bohužel pro mnohé majitele těchto telefonů to bylo překvapení značně nemilé – na jeho konci zůstalo zařízení neschopné startu.

Aktualizace byla distribuována tradiční formou OTA („over the air“ – tedy vzduchem). Balíček velký 1,4 GB měl spolu s novým Androidem přinést například vylepšený odstín oznámení, konverzační bubliny, lepší správu oprávnění či vylepšený režim Nerušit.

Aktualizace Xiaomi Mi A3 na Android 11

Jak se to událo

Nutno podotknout, že Xiaomi původně nevydalo ohledně aktualizace žádné oficiální oznámení. Dosavadní zjištění naznačují, že update byl uvolněn pouze na určité procento telefonů. To je u aktualizací běžný postup – zpočátku se vydávají jen pro úzkou skupinu zařízení, a teprve když se neobjeví žádné zásadní potíže, jsou uvolněny na další.

Po instalaci aktualizace na Android 11 některé telefony Xiaomi Mi A3 jednoduše řečeno nenastartují. Po updatu uživatele čeká černá obrazovka bez jakýchkoli informací a telefon vůbec na nic nereaguje, ani na připojení nabíječky. Nezavede se operační systém a telefon je tak prakticky nepoužitelný. Bohužel není nic, co by nešťastní majitelé mohli udělat pro nápravu.

1. ledna Xiaomi uznalo problém a vydalo oficiální prohlášení. „Zjistili jsme, že jen malý počet uživatelů Xiaomi Mi A3 čelí problémům s nedávnou OTA aktualizací na Android 11. Zatímco vydání bylo z naší strany zastaveno, naše týmy pracují na co nejrychlejším vyřešení problému.“

Aktualizace Xiaomi Mi A3 na Android 11

Co, když se aktualizace Xiaomi Mi A3 nepovedla?

Bohužel velmi pravděpodobně není nic, co by bylo možné s „bricknutými“ telefony dělat. Podle dostupných informací nelze postižená zařízení uvést do továrního nastavení ani přes konzoli pro obnovení, což velmi zásadně limituje počet možných řešení.

Naštěstí by všechny telefony Xiaomi Mi A3 měly být ještě v záruce. Ta je v případě pořízení v česku dvouletá a platí tak minimálně do léta 2021. V podstatě jediným možným řešením tak je reklamace.


Pokud vám tedy tento telefon po poslední aktualizaci přestal fungovat, obraťte se na nás jako na Vašeho prodejce, případně pokud telefon nebyl kupován u nás (Mobilplus.cz) tak na svého prodejce a řeště opravu svého telefonu formou záruky!

Kontakt na servisní oddělení:
+420 481 005 773


Pokud se vám na telefonu zobrazí nabídka aktualizace na Android 11, v žádném případě ji nespouštěje! Každopádně nyní by se již nabízet neměla, neboť Xiaomi tento update zastavilo. Doporučujeme vyčkat na uvolnění opravené verze.

Nutno podotknout, že se nejedná o první problém tohoto typu na telefonech řady Xiaomi Mi A. S podobnými potížemi se v minulosti potýkali i majitelé zařízení Xiaomi Mi A2 a Xiaomi Mi A2 Lite. Stejně tak bez problémů neproběhl ani update Xiaomi Mi A3 na Android 10. Možná i proto čínský výrobce nepředstavil žádného pokračovatele této řady.