Volejte
481 005 781

Bezdrátové reproduktory

JBL - skvělé repráky na léto!

Bezdrátových reproduktorů je na dnešním trhu velké množství, ale model který je schopný ozvučit večírek nebo třeba výlet do přírody po dobu několika hodin, tedy model, který má výkon 40 W, těch už moc není.

Léto s JBL

Vytvořit reproduktor, který má vlastnosti bezdrátového připojení, velkého výkonu, silné baterie a vše za nízkou cenu je velmi náročné. Výrobce musí vzít v potaz, že reproduktor musí být větší, aby se měly osazené měniče o co opřít, pokud je vybudíte, a tím pádem musí použít baterii s vyšší kapacitou, aby měl reproduktor dostatek energie na několik hodin.

JBL Partybox

Spojit tyto vlastnosti do hezkého a zároveň funkčního celku není podle výrobců problém, protože když se podíváme na cenovku, tak se pohybuje na stejné úrovni jako jeho menší bratříčci, kteří mají nižší výkon.

Pokud je cena podobná nebo stejná u výkonného reproduktoru jako u těch menších, musí být někde kompromis. Proto jsme udělali test který má tyto pravidla. Produkt nesmí být starší jednoho roku, podle specifikací výrobce musí splnit podmínku výkonu nad 40 W a musí být možné ho provozovat pouze na baterii, připojení musí mít možnost Bluetooth.

Konstrukce

Výkonné reproduktory lze rozdělit do tří skupin. Menší modely, stejně jako je tomu u levnějších a méně výkonných reproduktorů, mají tvar válce nebo kvádru, který je osazen dvěma až čtyřmi měniči, jímž sekundují pasivní basové zářiče umístěné na bocích a na zadní straně.Připojení je řešeno pomocí Bluetooth nebo 3,5mm jackem, je imožnost využít reproduktor jako hansfree.

Sestava JBL

Asi nejvíce zástupců na trhu výkonných reproduktorů se podobá klasickému kytarovému kombu, tedy kvádr větších rozměrů je osazen jedním velkým širokopásmovým měničem, jehož frekvenční rozsah doplňuje výškový tweeter a basreflexový nátru­bek. Specifikem je možnost převážení reproduktoru stejným způsobem jako u cestovních kufrů, tedy v zadní části spodní strany je k dispozici dvojice koleček a v přední části gumové nožky, madlo pro přenášení na kratší vzdálenost a teleskopická rukojeť pro pohodlnější převážení.

JBL PartyBox

Poslední skupina je zatoupena pouze jedním kusem a to konkrétně Blaunpunkt. Funkce jsou stejné jako u skupina s nejvíce zástupci, ale výrazně se liší velikostí a osazením. Najdeme zde dva měniče místo jednoho což znamená délu minimálně 80 cm, což na výlet není zrovna ideální. Sám výrobce píše, že jsou určeny pro ozvučení menších sálů a diskoték. Výhodou je, že díky tomu zde nalezneme funkce, které pomocí RGB LED pásků osvětlí okolí.

JBL RGB LED Diode

Funkce

Nejmenší modely, tedy JBL a DreamWave, mají stejné nebo podobné funkce jako menně výkonné reproduktory a to ovládání hlasitosti. ovládání přehrávače hudby, handsfree a powerbanka.

JBL a powerbanka

Nejdůležitější částí nejpoužívanější skupiny je velký ovládací panel, který nabídne voliče hlasitosti zásuvky na 6,3mm jack pro mikrofon nebo kytaru. USB port pro flash disk a dokonce I slot pro SD kartu. Dva modely mají i FM přijímač. Bohužel se zde nanachází klasické doladění basů,středy, a výšky. Jsou tu přednastavený možnosti, ale nedají se upravovat, stejně jako u největšího zástupce testu.

Užitečná funkce je karaoke, zde asi není nutné moc vysvětlovat, v podstatě se jedná o možnost připojení mikrofonu a potlačení zpěvu v nahrávce.

Velký zklamání je absence jakékoliv aplikace lepší uravu zvuku. Pouze JBL Boombox má aplikaci pro propojení s více zařízeními.

Nedostatky

Hlavním nedostatkem je že většina reproduktorů neumí hrát hudbu do všech stran, JBL jako jeden zmála reproduktorů dokázal zvuk směrovat do všech stran, nejvíce se to projeví pokud máte zařízení na zemi. Dalším nedostatkem je indikace nabití. Reproduktor má většinou jednu LEDku, která svítí červeně v průběhu nabíjení a zeleně, pokud je nabito. Až na výjimky ale nevidíme procenta nabití. Většina telefonů ukáže procento nabití v nastavení Bluetooth, navíc lze lehce přehlédnout.

JBL Boombox

V testu se nejlépe umístil JBL Boombox. Konstukčně se jedná o druhou skupinu, ale je zde výhoda ochrany proti pádu. Výhod má hned několik, jedna z nich je krytí IPX7, což znamnená, že reproduktor přežije i provoz v dešti, měl by dokonce přežít půlhodiny pod vodou, ale nedoporučujeme zkoušet. Je zde možnost, pomocí aplikace JBL Connect+, zapojení až 100 reproduktoorů na jednou. Nedostatkem je opět nemožnost dodatečné úpravy hlasu.

JBL Boombox